Maravilloso


THE OWNER

nis pia. 17. keke let's find me @AnisSofia_


Archieve


SAY IT OUT


sabar selagi boleh
Saturday, March 8 • 6:51 AM • 0 comment{s}
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Ha banyak benda yang dah jadi, banyak benda yang dah berlaku, banyak benda yang dah jadi pengajaran. Banyaaaak sangat. Tapi dalam banyak banyak benda yang saya dapat daripada semua yang berlaku adalah sabar. Sesungguhnya sabar ni memang susah. Memang peh lamak lah nak buat kalau benda tu memang memedihkan. Tapi Allah dah bagitau kita kan dalam surah Yaasin

Kun faya kun. Apa yang nak jadi, akan terjadi. 
So apa yang nak risau, semua atas kehendak Dia. Ni dunia Dia punya, kehidupan ni Dia punya, Dia Yang Maha Berkuasa, memang Allah boleh buat semua benda. Jadi bersabarlah dengan apa yang Allah tetapkan. Pasti ada hikmah.

Contoh nya:

Kita naik kereta, duk sembang dalam kereta elok elok tiba tiba tayar pancit. Bayangkan dengan panaih lit lit (panas yang amat) kita kena keluar dari kereta kena betulkan tayar, ha jangan lah marah marah, sabar dulu. Mungkin tayar tu pecah nak bagi pengajaran dekat kita supaya kita lebih prihatin. Atau tayar tu pecah sebab Allah nak hapus dosa kita, Allah nak bagi pahala sebab kita bersabar. "La taghdab" maksudnya, jangan marah. Sabar tu kan indah kan?


So sabar lah wahai sahabat yang dirahmati (cewah) eh dak dak aaminn. Semoga kita tergolong dalam golongan yang disebut oleh Allah. Amin amin ya Rabbal 'alamin.




May Allah be with us, always
love, 
Nis Pia


Post a Comment

Words-makes-you-fresh!